Team Camaro Tech banner

Kofferbak Spuitverf Opties

334 views 7 replies 4 participants last post by  daven1256  
#1 ·
Ik ben me aan het voorbereiden om een spuitverflaag aan te brengen op mijn kofferbak van '67. Ik heb gelezen en onderzoek gedaan naar de verschillende producten en technieken. Wilde alleen even vragen wat anderen aan ervaring of advies hebben. Hier zijn mijn opties tot nu toe:

1. GM quart opknapverf voor kofferbak van Camaro Central
2. GURU verfkit van Thorton's
3. DupliColor spuitbus van Amazon

Raadt iemand een van deze aan of heeft er ervaring mee te delen? Ik ga niet voor concourse, maar wil de klus goed / zo dicht mogelijk bij de fabrieksafwerking doen.

Ik heb nog nooit een HVLP-spuitpistool gebruikt, wat nodig is voor het GM quart-product.

Moet de kofferbak uniform worden geverfd in een chassiszwart voordat de spuitverf wordt aangebracht? Mijn gedachte is "ja". Alvast bedankt voor de hulp en het advies. Ik deel graag foto's en mijn ervaring tijdens het doen hiervan, zodat anderen er gebruik van kunnen maken. De kofferbak heeft wat metaalreparaties ondergaan en is momenteel niet één egale kleur.

Jim

#3 ·
Turbo86 - Wow, die Guru-verf ziet er geweldig uit! Bedankt voor de foto's. Heeft u tips of advies om mijn kofferbakruimte voor te bereiden? Ik heb wat metaal laten vervangen en primen. Niet alle verfkleuren / tinten zijn hetzelfde. Moet ik primen voordat ik de Guru-verfkit gebruik? Bedankt nogmaals.

#5 ·
Turbo86 - Wow, die Guru-verf ziet er geweldig uit! Bedankt voor de foto's. Enige tips of advies om mijn kofferbak voor te bereiden? Ik heb wat metaal laten vervangen en geprimed. Niet alles heeft dezelfde verfkleur / tint. Moet ik primen voordat ik de Guru-verfkit gebruik? Bedankt nogmaals.
Ik zou de kofferbak zeker primen voor de Guru. Ik heb eigenlijk zolatone onder mijn coating. Het was niet expres, aangezien ik eerst voor zolatone koos omdat het een taaie verf is, maar niet fabrieksspecifiek was. Het werkte geweldig omdat het een taaie onderlaag heeft met de fabrieksspecifieke spikkelverf erop. Ik heb een video gemaakt van mijn schilderwerk, dus kijk ernaar. Hoop dat het helpt.

#6 ·
Ik wilde niets dat blanke lak nodig had, zoals sommige kofferbakverven uit spuitbussen, maar had ook geen grote compressor om iets te spuiten dat een professioneel pistool nodig had.

Ik heb uiteindelijk twee tinten Rustoleum-spuitbussen gebruikt. Donkere verf voor de donkergrijze achtergrond en een lichte verf voor de stippen. Voor de stippen liet ik de druk uit de spuitbus lopen, opende de bus en goot de verf in een goedkoop verfspuitpistool dat op mijn kleine compressor was aangesloten. Na veel experimenteren met de instellingen kreeg ik het pistool zover dat het de stippen spuugde zoals je op de foto's ziet.

Voordat ik dit deed, spoot ik een testpaneel met de donkere achtergrond en de stippen, liet het drogen en dompelde het vervolgens een week lang onder in een emmer water om er zeker van te zijn dat het waterdicht zou zijn. Een week onder water deed het niets.

Dave
Image

Image

Image

Image

Image

#7 ·
Geweldig werk Dave! Ziet er goed uit. Kun je het verfspuitpistool en de techniek (druk) uitleggen die je hebt gebruikt voor de spatter (dot) spray? Ik heb een pancake compressor. Ik heb nog nooit een spuitpistool gebruikt, maar zou er een kopen om te experimenteren. Bedankt!

#8 ·
Het was een goedkoop verfspuitpistool van Lowes. $39 denk ik. Het is zeven jaar geleden dat ik dat deed, dus ik herinner me geen exacte instellingen meer. Het was gewoon trial and error met de instellingen van het pistool en de compressor druk. Je moest het precies goed krijgen. Een beetje te veel druk en de spray was te fijn. Niet genoeg en de verf zou uit het pistool druppelen.

Ik moet 20 vellen zwart posterboard hebben gebruikt om te experimenteren met het spuitpatroon voor de stippen. Elke keer als ik langs een Dollar General of Dollar Tree winkel kwam, stopte ik om nog een paar vellen te kopen.

Je moest voorzichtig zijn om de passes niet te overlappen, anders zou je een dubbele dichtheid van stippen krijgen waar ze elkaar overlappen.

Dave
Image